Rise of Nations

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

Rise of Nations

Mesaj tarafından HarryPotter Bir Paz Ara. 09, 2007 10:26 am

Rise of Nations (Türkçe: Ulusların Yükselişi), Civilization 2 ve Alpha Centauri oyunlarında çalışmış olan Brian Reynolds öncülüğündeki Big Huge Games'in yapımcılığını, Microsoft Game Studios'un ise dağıtımcılığını üstlendiği gerçek zamanlı strateji türünde bir oyundur.

28 Ekim 2004 tarihinde oyuna Thrones and Patriots (Türkçe: Tahtlar ve Yurtseverler) adlı bir ek paket çıkarıldı. 2004'ün ilerleyen günlerinde ikisi birden Gold Edition/Altın Edisyon adı altında satılmaya başlandı.


Genel Bakış

Rise of Nations, yüzeysel bakıldığında normal bir strateji oyunu gibi. Oyuna bir üsle başlayıp, ardından birkaç bina yaparak hammadde toplamaya, ve bir ordu kurup düşman şehirlerini yağmalamaya çalışıyorsunuz. Fakat Rise of Nations'u bir klasik yapan ufak oynanış detayları.

Oyun Territory, yani bölge fikrini uygulamış. Oyunda yeni şehirler dikerek sınırımızı genişletebiliyoruz. Bir şehrin yanına diktiğimiz tapınak ve kaleler o şehrin sınırlar üzerindeki etkisini arttırabiliyor. Şehirlerin önemi oyunda fazla olduğu için, düşman saldırısında şehirler yokedilmiyor, onun yerine belli bir süre asimile edilene kadar nötr kalıyor, ardından da eğer geri alınamamışsa düşman kontrolüne geçiyor.

Şehirler aynı zamanda ekonomiye de katkıda bulunuyor. Oyundaki toplamamız gereken kaynaklardan biri para, ve para sadece kendi şehirlerin veya müttefiklerinin şehirleri arasında karavanlar kurarak ele geçirilebiliyor. Bu nedenle şehir kurmak, iyi bir oyunun her açıdan temeli oluyor.

Diğer kaynaklar ise Food/Yiyecek, Wood/Odun, Metal, Oil/Petrol ve Knowledge/Bilgi'den oluşuyor. Yiyecek, Odun ve Para kaynakları ilk çağdan (Antik Çağ) itibaren oyunda açıkken, diğer çağlarda sırasıyla Metal, Bilgi ve Petrol açılıyor. Kaynak toplama sistemi diğer stratejilerden farklı işliyor. Bir citizen/vatandaşı direk ağaca veya madenlere götürmek yerine belli binalar dikerek vatandaşları bu binalara görevlendiriyoruz. Mesela odun toplamak için bir ormanın kenarına Woodcutter's Camp/Ormancı Kampı kurmak zorunda kalıyoruz.

Rise of Nations'taki 18 milletinde kendine has güçleri ve özel üniteleri var. Mesela Türk'lerin Yeniçerileri ile Japonların Samuraylarını örnek olarak verebiliriz. Özel güçler ise Power of the.../... gücü olarak adlandırılıyor. Mesela Rusların Power of the Motherland/Anavatan Gücü var. Bu, onların bölgelerine girenlerin normalden iki kat fazla hasar almasına sebep oluyor. Türkler ise Power of the Siege/Kuşatma Gücü'ne sahip, ve bir şehri daha çabuk asimile edebiliyorlar.


Tek kişilik bir senaryosu da bulunan Rise of Nations'un bu senaryosunun ismi Conquer the World/Dünyayı Fethet. Bu senaryolarda her turda ordularımızı Risk-vari bir haritada hareket ettiriyoruz, ve eğer bir orduyla karşılaşırsak harita yakınlaşıyor, ve GZS kamerasında orduları kontrol ediyoruz.

Multiplayer olarak ise oyunun ilgi çeken bir yanı, MAC sahiplerinin de kendi aralarında GameRanger'ı kullanarak oynayabilmeleri. Tabii ki MAC sahipleri PC sahipleriyle oynayamıyorlar.

Oynanış

Rise of Nations taş-kağıt-makas denklemlerine dayalı bir oynanış sunuyor. Mesela Pikemen/Mızrakçılar Knight/Şövalyeleri kolayca yenebilirken, Foot Archer/Okçulara karşı çok güçsüzler.

İnce bir taktik ve dengeyi sağlayabilme yeteneğine ihtiyaç duyan Rise of Nations'ta, en büyük hedef teknolojik olarak gelişmek ile askeri anlamda gelişmek arasındaki dengeyi kurabilmek. Satranca benzer bir şekilde, burada da iki tarafta da yapabileceğiniz ufak hatalar sonradan başınıza büyük hatalar olarak konabiliyor. Mesela Antik Çağda Scout/İzci'nizi geliştirme amaçlı yapmanız gereken ama unuttuğunuz bir araştırmayı yapmış olan bir oyuncu, Information Age/Bilgi Çağında izcisinin şimdi Special Forces/Özel Kuvvet'e dönüşmüş olup casusluk yapabileceğini görüp hayıflanabilir.

Oyunun bir diğer ilginç özelliği ise Nükleer Araştırma yapmaya onay tanıması, fakat bir nükleer saldırı düzenlerseniz sonuçlarına katlanmak zorunda kalıyorsunuz.

Üniteler

Oyunda 200'ün üzerinde farklı ünite var, gerek Antik Çağ'ın mızrakçıları, gerek Bilgi Çağı'nın Lav Silahı tutanları. Her ünite, çağ atladıkça belli araştırmalarla yeni şeylere dönüşebiliyor. Mesela Klasik Çağ'ın eşekli karavanları, Modern Çağ'da kamyonlar oluyor. Fakat bazı ırklar, bazı çağları göremediklerinden Rise of Nations ekibi bazı tahminlerde bulunmak zorunda kalmış. Mesela Mayalar Modern Çağ'da gerillaya benzer ünitelere evsahipliği yapıyorlar.

Ünitelerin farklılığı, oyuncuya büyük bir özgürlük tanıyor, istediği şekilde ordular oluşturabilen oyuncu, eğer dengeyi iyi kurmuşsa, büyük bir ordu kurabilir. Çoğu ünite üçer üçer geldiğinden dolayı büyük orduların meydan muharebelerine tanık olmak pek de uzak bir ihtimal değil.

İncelemeler

Oyun genel olarak olumlu eleştiriler aldı. GameSpy oyuna 90, PC Gamer Amerika 95, LEVEL Türkiye ise 92 verdi.

_________________
avatar
HarryPotter
Admin
Admin

Erkek
Mesaj Sayısı : 649
Yaş : 23
Kayıt tarihi : 04/09/07

Özelliklerim
Ruh Halim: Süper Süper
Forum Katılım %si:
1000/1000  (1000/1000)

Kullanıcı profilini gör http://hptr.realbb.net

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz